План заходів з реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді на 2017-2020 роки

Опубліковано: 11 / 10 / 2020 р.

ЗАТВЕРДЖЕНО

наказ по школі

від 31 січня 2017 року №7

 

 

План заходів

з  реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді на 2017-2020 роки

 

№№ п/п

Назва заходу

Строк виконання

Відповідальні за виконання

 

1.

СТВОРЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

1.1.

Популяризувати на конференціях, засіданнях за круглим столом факти і події, що свідчать про колективну й індивідуальну боротьбу за незалежність України у ХХ столітті, перелічених у Законі України «Про правовий статус та вшанування пам’яті борців за незалежність України у ХХ столітті» (від  07.04.2015 № 25-38-1)

Постійно

Кл. керівники, педорганізатор

1.2.

Проводити науково-дослідницьку та освітньо-просвітницьку роботу, яка передбачає відновлення історичної пам’яті про тривалі державницькі традиції України (Київська Русь, Велике князівство Литовське, Військо Запорізьке, Гетьманщина, діяльність Українських урядів 1917-1921 років, інші визвольні проекти), включно з проведенням фотовиставок, організацією музейних експозицій, проведенням дискусій, круглих столів із застосуванням регіональних традицій, свідчень усної історії національно-визвольної боротьби українського народу

Постійно

вчитель історії

 

1.3.

Забезпечити проведення тижнів правової освіти та національно-патріотичного виховання, спрямованих на розвиток в учнів почуття власної гідності, усвідомлення своїх прав і місця у суспільстві, можливості реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків

Постійно

 вчитель історії та правознавства

1.4.

Проводити в  відкриті уроки, конкурси, фестивалі з відзначення Дня української писемності та мови

 

Щорічно

9 листопада

 вчитель української мови та літератури

1.5.

З метою утвердження у свідомості учнів переконань про єдність і соборність України (Сходу і Заходу) у ”День знань” проводити  заходи (лекції, бесіди, години спілкування) із запрошенням представників  громадських організацій, волонтерів, особового складу Збройних Сил України

Щорічно

1 вересня

 

Педорганізатор, заступник директора з навчально-виховної роботи

1.6.

У рамках міжнародного місячника шкільної бібліотеки проводити шкільний місячник ”Виховуємо громадянина – патріота України”

Жовтень 

 Шкільний бібліотекар

1.7

Комплектувати фонд бібліотеки літературою, спрямованою на  національно-патріотичне виховання

Постійно

Шкільний бібліотекар

1.8

Залучати дітей, учнів та педагогічний колектив до пошуку, охорони, збереження народної культурної спадщини України (пісні, легенди, перекази тощо)

Постійно

Адміністрація школи

2.

ЗМІСТ І ФОРМИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

2.1

Початкова школа

2.1.1

Розробити та здійснювати:

  • творчі завдання з національно-патріотичної тематики, конкурси;
  • тематичні виставки дитячої творчості;
  • міні-проекти за участю батьків: світ професій, сімейні династії, захисники вітчизни у моїй родині;
  • шкільні та родинні екологічні проекти

Постійно

 класоводи

2.1.2

Розробити методичні рекомендації з національно-патріотичного виховання молодших школярів у позаурочній, позакласній і позашкільній роботі, передбачивши теми:

  • мій родовід;
  • моя сім’я в історії рідного міста/села;
  • моє місто/село в історії моєї країни;
  • національні традиції;
  • народні промисли;
  • національні герої;
  • моя Батьківщина – Україна (державні символи, державні свята):
  • Україна на карті світу

І квартал

класоводи

2.1.3

Практикувати проведення виховних заходів у формі:

  • зустрічей з волонтерами, учасниками АТО;
  • постановок українських народних та сучасних казок;
  • майстер-класів за участю дітей та батьків з виготовлення сувенірів для бійців Української армії

Постійно

педорганізатор

2.1.4

Впровадити виховні проекти:

  • «Рідний край, де ми живемо, Україною зовемо» (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів);
  • «Я і моя родина – казковий дивосвіт» (літературно-музичні композиції за творами українських дитячих письменників і композиторів);
  • «Моя маленька батьківщина» (презентація виставки творчих робіт дітей та батьків за творами українських дитячих письменників)

 

Вересень

 

  Педорганізатор, класоводи

2.1.5

Проводити конкурси малюнків, оберегів, організовувати написання листів бійцям АТО

Постійно

Педорганізатор, класоводи

2.1.6

Прищеплювати любов до української мови через спеціально організовані уроки: «Свято рідної мови», «Мужай, прекрасна наша мово», «Шевченківське слово»

Постійно

Педорганізатор, класоводи

2.1.7

Використовувати на заняттях фізичної культури українські народні ігри, зокрема, «Високий дуб», «Чаклун», «Хлібчик» та ін.

Постійно

Педорганізатор, класоводи

2.1.8

Проводити цикл бесід, спрямованих на розкриття традицій української культури, ознайомлення дітей з фольклором (традиції, ігри та ін.)

Постійно

Педорганізатор, класоводи

2.1.9

Проводити конкурси дитячої зображувальної творчості «Слава українським військовим», «У світі немає кращої країни, ніж Україна», «Планета дружби»

Постійно

Педорганізатор, класоводи

2.2

Загальноосвітня школа

2.2.1

Налагодити системну екскурсійну діяльність дітей та учнівської молоді,  відвідування визначних історичних місць та ознайомлення з пам’ятками  української історії та культури.

 

Постійно

Педорганізатор, кл.керівники

2.2.2

 

Провести акцію старшокласників «Спільними зусиллями» (збір коштів для забезпечення потреб військовослужбовців) (8-9 кл.)

Постійно

Педорганізатор, кл.керівники

2.2.3

Захід для дітей-переселенців із зони АТО «Пізнай свою історію – вона єднає»

ІІ квартал

2017-2020 р.

Педорганізатор, кл.керівники

2.3.

Позакласна робота

2.3.1.

Організувати та забезпечити участь всеукраїнській туристсько-краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина – Україна»

IV квартал

2017-2020 р.

Педорганізатор

2.3.2.

Організувати та забезпечити участь у районних етапах Всеукраїнських організаційно-масових заходів патріотичного спрямування за такими напрямами:

     еколого-натуралістичний:

  • Всеукраїнський фестиваль «Українська паляниця»;
  • Всеукраїнський фестиваль «Україна – сад» (1-9 кл.);
  • Всеукраїнський конкурс з квітникарства і ландшафтного дизайну «Квітуча Україна» (1-9 кл.).
  • Всеукраїнський юнацький фестиваль «В об’єктиві натураліста» (8-9 кл.);

                     - науково-технічний:

  • Всеукраїнська виставка-конкурс науково-технічної творчості «Наш пошук і творчість – тобі, Україно!» (1-9 кл.);

  художньо-естетичний:

  • Всеукраїнська виставка-конкурс декоративно-ужиткового і  образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край» (5-9 кл.);

туристсько-краєзнавчий:

  • Всеукраїнська історико-географічна експедиція «Історія міст і сіл України» (1-9 кл.);
  • Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна» (8-9 кл.);

 

Постійно

Педорганізатор, вч.біології, історії

3.

ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ І МОЛОДІ

3.1.

 

3.1.2.

Розпочинати навчальний рік у Уроком мужності і милосердя під девізом «Борімося – поборемо!», залучивши до його проведення учасників бойових дій на Сході країни, представників волонтерських організацій, ветеранів минулих воєн, дисидентського руху, активних учасників Революції Гідності, членів сімей Героїв Небесної Сотні та полеглих бійців АТО

 

Щорічно

1 вересня

Директор

3.1.3.

Провести з учнями безстрокові акції «Ми разом», спрямовані на допомогу пораненим військовим (1-9 кл.); благодійні акції «З вірою в серці», спрямовані  на підтримку захисників нашої країни, їхніх дітей та родин, медичних працівників і волонтерів, які працюють в зоні АТО (1-9 кл.); мітинг-реквієм на вшанування Героїв Небесної Сотні (1-9 кл.); зустрічі з воїнами-учасниками АТО «В родинному колі» (1-9 кл.)

Постійно

Заступник директора

3.1.4.

Проводити тематичні заходи, присвячені героїчним подвигам українських воїнів, боротьбі за територіальну цілісність і незалежність України:

  • до утворення Української Повстанської Армії (14.10.1942 р.);
  • до дня Соборності України;
  • до святкування дня Гідності та Свободи

 

 

14.10

22.01

22.11

педорганізатор

3.1.5.

Забезпечити організацію перегляду та обговорення учнями вітчизняних художніх і документальних фільмів:

  • «Між Гітлером і Сталіним. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький;
  • «Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський;
  • «Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов;
  • «ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко;
  • «УПА. Третя сила», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко, Віталій Загоруйко;
  • «1377 спалених заживо», 2009 рік, авт. – Іван Кравчишин;
  • «Поводир», 2014 рік, авт. – О.Г.Санін тощо

Постійно

педорганізатор

3.1.6.

Проводити раз на рік фестивалі патріотичної пісні до святкування Дня Примирення, Дня Збройних Сил України, Дня призовника, захисника Вітчизни, відзначення дня пам'яті Героїв Крут

Постійно

педорганізатор

4.

ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

4.1.

Сприяти участі учнів  у Всеукраїнському інтернет-турнірі юних інтелектуалів «Любіть Україну», фотоконкурсі «Моя Україна»

ІІІ квартал 2017р.

Заступник директора

4.2.

Забезпечити наповнення інформаційного контенту позитивною інформацією щодо привабливості образу України, державних символів, поваги до них, підтримки бажання жити й працювати в Україні, цінності національної спадщини, спрямованих на формування історичної пам’яті

Постійно

Заступник директора, педорганізатор

 

4.3.

Проводити тематичні  виставки  тематичної літератури, копій фото та архівних документів, що ілюструють становлення та розвиток української держави

Постійно

Заступник директора, педорганізатор

4.4.

Організувати за участю учнів створення в соціальних мережах національно-патріотичних сторінок  «Моє село», «Мій рідний край» тощо

Протягом року

Заступник директора, педорганізатор

5.

НАУКОВЕ І НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

5.1.

Навчально-методичні ресурси

(монографії, підручники, навчальні посібники, методичні матеріали)

5.1.2.

Організовувати та проводити відкриті уроки з метою виховання національної самосвідомості учнів.

Постійно

Заступник директора